Adet Düzensizliği

Adet Düzensizliği İstanbul

Adet düzensizliği İstanbul; kadınlarda ortalama 28 günlük bir süreç içerisinde ilerleyen adet döngüsünde ve adet kanamasında görülen düzensizliktir. Hormonal dengedeki bozulmalar, yumurtalık kistleri gibi nedenlerle ortaya çıkabilen adet düzensizliği, adet kanamasını sık veya seyrek olması şeklinde görülebilir. Aşırı kanama veya hiç kanama olmaması da, adet düzensizliği olarak tanımlanır. Adet düzensizliği şikâyeti ile kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvuran hastalarda, bu düzensizliğe neden olan faktör belirlenir. Tedavi planı, bu faktörün tespitine yönelik olarak gerçekleştirilir. Genellikle hormonal dengenin yeniden sağlanabilmesi için ilaçla tedavi yöntemlerinden yararlanılır. Ancak, hasta sağlığı için tehlike oluşturan kist ve kitle gibi nedenlerle adet düzensizliği oluştuğu durumlarda, cerrahi müdahale seçeneğine de başvurmak mümkündür.

Yazımızın devamında adet düzensizliği ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul adet düzensizliği tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Adet Düzensizliği Nedir?

Kadınlarda adet döngüsü, ortalama 28 günlük bir süreç içerisinde peşi sıra gelişen, birtakım fizyolojik olaylar ile gerçekleşir. Bu sürecin sağlıklı bir şekilde ilerleyebilmesi için vücutta salgılanan hormon seviyeleri, oldukça önemlidir. Yumurtlama döneminde, olası bir gebeliğe hazırlık yapmak için vücutta östrojen hormonu yoğun olarak salgılanır. Östrojen hormonunun etkisi ile beraber, rahmin iç tabakası olan endometrium, kalınlaşmaya başlar. Bu kalınlaşma, döllenmiş yumurtanın, rahme daha rahat tutunabilmesi için gerçekleşir. Gebeliğin gerçekleşmemesi halinde, östrojen seviyeleri düşer ve kandaki progesteron hormonu seviyesi artar. Bu durum sonucunda, endometrium tabakası pul pul dökülerek, tekrardan incelir. Rahmin dökülen iç tabakası, adet kanaması ile beraber vücuttan atılır.

Adet döngüsü içerisinde gelişen bu olaylar, ortalama 28 günlük bir süreç içerisinde tamamlanır ve akabinde yeni döngü başlar. Bu 28 günlük süre içerisinde, 3-7 gün boyunca adet kanaması görülür. Adet döngüsünün 21 ile 35 günlük bir periyotta tamamlanması, normal kabul edilir. 21 günden sık veya 35 günden seyrek olarak görülen adet kanaması, adet döngüsünde bozukluk olarak kabul edilir.

Adet Düzensizliği Nedenleri Nelerdir?

Adet düzensizliğine neden olan faktörlerin başında, hormonal dengede meydana gelen bozulmalar gelir. Bunun yanı sıra yumurtalık kistleri ve diğer kitleler de, adet düzensizliğine neden olabilir.

Adet düzensizliğine neden olan başlıca faktörler;

• Hormonal düzensizlik,
  • Düşük hormon seviyeleri nedeni ile endometrium tabakasının yeterli desteğe sahip olamaması,
  • Rahim duvarında kalınlaşma anlamına gelen endometrial hiperplazi,
  • Rahmin kas tabakası içerisinde endometrial tabaka gelişmesi ile ortaya çıkan adenomyozis,
  • Yumurtalık kistleri,
  • Çikolata kisti,
  • Polikistik over sendromu,
  • Rahim içinde miyom veya polip olması,
  • Rahim ve yumurtalık kanserleri,
  • Şeker hastalığı,
  • Stres ve depresyon gibi psikolojik rahatsızlıklar,
  • Yumurtlama eksikliğinin olması,
  • Dış gebelik,
  • Hormon ilaçlarının kullanımı,
  • Vajinal enfeksiyon hastalıkları olarak karşımıza çıkar.

İstanbul adet düzensizliği tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirisiniz.

Adet Düzensizliği Türleri Nelerdir?

Adet düzensizliği sorunu yaşayan hastalarda, kanama seyrek ve sık olarak görülebilir; kanamanın miktarı normal dışı olabilir. Tüm bu değişkenlere bağlı olarak adet düzensizliği 7 farklı türde karşımıza çıkabilir.

• Normalden fazla adet kanamasının görüldüğü durumlarda; “hipermenore”,
  • Kanamanın normalden az olduğu durumlarda; “hipomenore”,
  • Adet kanamasının düzensiz aralıklarla görülmesi; “metroraji”,
  • Adet kanamasının normalden uzun sürmesi; “menoraji”,
  • Seyrek adet görme olarak da bilinen, iki adet kanaması arasındaki sürenin 35 günden fazla olması durumu; “oligomenore”,
  • Sık adet görme olarak da bilinen, iki adet kanaması arasındaki sürenin 21 günden az olması durumu; “polimenore”,
  • Düzensiz aralıklarla ve normalden fazla adet kanamasının olması; “monometroraji” olarak adlandırılır.

Adet Düzensizliği Tedavisi Nasıl Yapılır?

Adet düzensizliği tedavisinde, soruna yol açan faktörün tespiti önemli bir yer tutar. Adet düzensizliği tedavisi, düzensizliğe neden olan faktörün giderilmesi ile gerçekleştirilir. Çoğu vakada düzensizlik, hormonal dengesizlik neticesinde gelişir. Hormonal dengesizlik ve yumurtalık kistleri gibi durumların varlığında, genellikle hastalara hormonal dengeyi yeniden sağlayacak ilaçlar reçete edilir. Genellikle doğum kontrol haplarının düzenli kullanımı ile hastaların hormonal dengesi düzenlenmiş olur.

Miyom, polip veya büyük boyutlu kistlerin var olduğu vakalarda ise, cerrahi müdahale ile bu kitlelerin çıkartılması gerekebilir. Cerrahi müdahale kararı, hastaların medikal durumu ve hastalarda görülen şikâyetlere bağlı olarak planlanır.

İstanbul Adet Düzensizliği Tedavisi Fiyatları

Adet düzensizliği tedavisi, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Bu nedenle tedavi planı ve ücretleri, farklılık gösterebilir. İstanbul adet düzensizliği tedavisi fiyatları ile ilgili detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.