Dış Gebelik Tedavisi

Dış Gebelik Tedavisi İstanbul

Dış gebelik tedavisi İstanbul; döllenmiş yumurtanın, rahim dışında bir alan tutunması sonucu meydana gelen dış gebeliğin tedavi sürecinde başvurulan tüm yöntemleri kapsar. Normal bir gebelik sürecinde döllenen yumurta, rahim duvarına tutunarak burada gelişimine devam eder. Dış gebelik durumunda ise döllenmiş yumurta, fallop tüplerine ya da rahim dışında başka bir alana tutunur. Burada sağlık bir gelişim fırsatı bulamayan yumurtanın boyutlarının büyümesi ile iç doku ve organlar zarar görür. Bu durum iç kanama gibi hayati risk barındıran durumların ortaya çıkmasına neden olabilir. Bu nedenle, dış gebeliğin erken teşhisi ve tedavisi oldukça önemlidir. Yazımızın devamında dış gebelik tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul dış gebelik tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Dış Gebelik Nedir?

Gebelik süreci, kadının yumurta hücresi ile erkeğin sperm hücrelerinin, fallop tüpleri içerisinde karşılaşması ile başlar. Tüpler içerisinde döllenen yumurta, normal bir gebelikte rahim duvarına tutunur ve yumurtanın gelişimi, rahmin içinde olur. Ancak dış gebelik durumunda, döllenmiş olan bu yumurta fallop tüplerine veya rahim haricinde başka bir bölgeye tutunur. Vakaların %95’inde yumurtanın fallop tüplerine tutunduğu görülmekle beraber, bazı vakalarda yumurtanın rahim ağzı, rahim boynu veya abdominal kavise yerleşmesi de söz konusudur.

Tıbbi ismi etopik gebelik olan dış gebeliğin görülme sıklığı %2’dir. Her 50 hamilelikten 1’inde dış gebelik durumuyla karşılaşılabilir. Döllenmiş yumurtanın gelişime elverişli olmayan bir ortama tutunması, hamileliğin sağlıklı bir şekilde ilerlemesini engeller. Yerleştiği alanda büyümeye devam eden yumurta, buradaki doku ve organlara zarar verir. Döllenmiş yumurtanın fallop tüpüne yerleştiği vakalarda, yumurtanın büyümeye devam etmesi nedeniyle fallop tüplerinin yırtılması ve iç kanama durumu ile karşılaşılması riski bulunur. Bu durum, hem hasta sağlığı açısından hayati tehlike arz eder, hem de tekrardan gebe kalma şansını yok edebilir. Bu nedenle, dış gebeliğin erken safhada tespit edilebilmesi ve teşhisin hemen akabinde tedaviye başlanması oldukça önemlidir.

Dış Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Dış gebelik, normal bir hamilelik ile benzer belirtilere neden olur. Özellikle erken dönem gebelik belirtileri olan mide bulantısı, kusma, halsizlik, baş dönmesi gibi şikâyetlerin, dış gebelikte de görülme olasılığı oldukça yüksektir. Göğüslerde şişkinlik ve hassasiyet gibi hamilelik belirtileri de, dış gebelikte de görülebilir.

Dış gebelik meydana geldiğinde, regl kanaması kesilir, bu da hastalarda hamilelik şüphesi oluşturabilir. Bu durumda yapılacak olan gebelik testinde sonuç pozitif çıkar. Bu nedenle hastalar, tek başlarına dış gebeliği normal bir gebelikten ayırt edemeyebilirler. Ancak sağlıklı bir gebelik sürecinde karşılaşılma ihtimali düşük olan bazı belirtiler, dış gebelikte meydana gelebilir. Bu belirtilerden başlıcaları;

• Lekelenme biçiminde veya daha yoğun vajinal kanama,
  • Abdominal ve pelvis ağrıları,
  • İlerleyen aşamalarda fallop tüplerinde doku hasarı olmasına bağlı olarak gelişen kanama neticesinde ortaya çıkan omuz ağrısı,
  • Bağırsak hareketlerinde güçlük,
  • Fallop tüplerinin yırtıldığı vakalarda görülen şiddetli karın ağrısı, sersemlik hissi, baş dönmesi, bayılma olarak sıralanabilir.

Bu belirtilerin görülmesi durumunda, hastaların mümkün olan en kısa sürede doktora başvurmaları gerekir. İç doku ve organlarda meydana gelen hasar ve iç kanama, hastada hayati tehlike oluşturabilir. İstanbul dış gebelik tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Dış Gebelik Tanısı Nasıl Konur?

Gebelik testleri, dış gebelikte de pozitif sonuç verdiği için hastaların dış gebeliği kendi başlarına ayırt etmeleri güç olabilir. Dış gebelik tanısı konarken, hormon değerlerini ölçen kan tahlilleri ve ultrason ile görüntüleme yapılması önemli bir yer tutar.

Sağlıklı bir gebelik sürecinde, döllenmiş yumurtanın rahme tutunmasıyla beraber, rahim içerisinde gebelik kesesi oluşur. İdrar ve kan testleri gebelik için pozitif sonuç verirken, ultrason ile görüntüleme yapıldığında, rahim içerisinde gebelik kesesi tespit edilemezse, dış gebelikten şüphelenilir.

Dış gebelik tanısı konarken başvurulan bir diğer yöntem de, gebelikte üretilen beta hCG hormon seviyesinin ölçülmesidir. Hastalara yapılan kan tahlili sayesinde, vücudun salgıladığı beta hCG hormonunun seviyesi tespit edilir. Beta hCG hormon testi, vücutta salgılanan progesteron hormon seviyesinin ölçülmesini sağlar. Sağlıklı bir gebelik sürecinde, kandaki progesteron değerleri artar. Hormon seviyesi iki gün arayla ölçüldüğünde, kandaki progesteron seviyesinin sabit kaldığının tespit edilmesi, dış gebelik tanısını koymada önemli bir yer tutar. Beta hCG hormon testi sonuçları hamilelikle uyumlu bir artış göstermeyen, gebelik kesesi oluşmamış hastalarda dış gebelik tanısı konulabilir.

Dış Gebelik Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dış gebeliğin tedavisinde teşhisin hangi aşamada gerçekleştiği önemli bir değişkendir. İç doku ve organlarda ciddi bir hasar oluşmamış hastalarda, gebeliği sonlandıran bir iğne tedavisine başvurulur.

Tüplerin veya diğer dokuların zedelendiği, iç kanaması olan hastalarda ise cerrahi müdahaleye başvurulması gerekir. Hastalar ameliyata alınır veya dokulardaki hasar mümkün olduğu ölçüde giderilir; iç kanama durdurulur. Hasarın geri döndürülemez boyutta olduğu hastalarda, fallop tüplerinin alınması gerekebilir.

İstanbul Dış Gebelik Tedavisi Fiyatları 2021

Dış gebelik tedavisi, hastanın medikal durumuna bakılarak planlanan bir süreçtir. Tedavi süreci ve ücretleri değişiklik gösterebilir. İstanbul dış gebelik tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.