İnfertilite Nedenleri

İnfertilite Nedenleri İstanbul

İnfertilite nedenleri İstanbul; kısırlığın oluşmasında etkili olan faktörlerdir. Hem kadınlarda hem de erkeklerde görülebilen infertilite, kısırlık olarak da adlandırılır. Cinsiyete bağlı olarak nedenleri değişebilen infertilitenin ortaya çıkmasında, genetik, fiziksel ve çevresel birçok faktör etkili olabilmektedir. Kısırlığa neden olan faktörler, cinsiyete bağlı olarak de değişir. Kadınlarda yumurtlama bozuklukları, yumurta rezervlerinin az olması, kist ve kitleler, başlıca infertilite nedenleri olarak karşımıza çıkar. Erkeklerde ise sperm kalitesinin ve miktarının düşüklüğü, cinsel işlev bozuklukları gibi nedenlerle infertilite görülebilmektedir.

Yazımızın devamında infertilite nedenleri hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul infertilite tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

İnfertilite Nedir?

İnfertilite, bir çiftin 12 ay süreyle düzenli ve korunmasız cinsel ilişki yaşamasına rağmen, gebeliğin doğal yollarla oluşmamasıdır. Kısırlık olarak da bilinen infertilite, birçok farklı nedene bağlı olarak gelişebilir. Ancak infertilitenin ele alınmasında, nasıl ki gebelik süreci çiftin ortak deneyimi olarak görülüyorsa, kısırlık problemine de böyle yaklaşılması gerekir. Bu nedenle tedavi sürecinde, infertil çiftin birlikte değerlendirilmesi yapılır.

İnfertiliteye neden olan faktörler, hem kadınlarda hem de erkeklerde görülebilir. Bir çiftin bir yıl süreyle, düzenli ve korunmasız cinsel birliktelik yaşaması halinde gebelik ihtimali, %85’tir. Ancak, çiftlerin ortalama %15’inde, infertilite görülebilir.

İnfertilite Nedenleri Nelerdir?

İnfertil çiftlerde, kısırlığa neden olan faktörler partnerlerin her ikisinde de görülebilmektedir. Çiftlerin üçte birinde infertiliteye neden olan faktörler erkeklerde görülürken; üçte birinde ise kadınlarda görülmektedir. Kısırlığa neden olan faktörler, cinsiyete bağlı olarak değişim gösterir. Ancak, her iki cinsiyet grubunda da yaş, fazla kilo, alkol ve sigara gibi zararlı maddelerin kullanımı, infertilite riskini artıran etmenler olarak karşımıza çıkar.

İstanbul infertilite tanı ve tedavisi için bizimle iletişime geçebilir; Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Kadınlarda İnfertilite Nedenleri Nelerdir?

Kadınlarda infertiliteye neden olan faktörler, genetik, fiziksel ve çevresel etmenler olarak karşımıza çıkabilmektedir. Kadınlarda kısırlığa neden olduğu bilinen başlıca faktörler;

• Yumurtlama bozuklukları,
  • Yumurtlama ve adet döngüsünde bozukluk olması,
  • Hormonal düzensizlik,
  • Yumurtalık kistleri,
  • Yumurta rezervlerinin azlığı,
  • Polikistik over sendromu,
  • Endometriozis hastalığı,
  • Çikolata kistleri,
  • Rahimde miyom veya polip olması,
  • Fallop tüplerinde tıkanıklık veya yapışıklık olması; tüplerin hasar görmesi,
  • Rahim ve yumurtalık kanserleri,
  • Tiroid hastalığı olarak sıralanabilir.

Erkeklerde İnfertilite Nedenleri Nelerdir?

Erkeklerde infertiliteye neden olan faktörler, genellikle sperm miktarı ve kalitesi ile ilgili olarak karşımıza çıkar. Erkeklerde kısırlığa neden olan başlıca faktörler,

• Sertleşme bozukluğu, erken boşalma gibi cinsel işlev bozuklukları,
  • Yeterli miktarda sperm üretiminin olmaması,
  • Üretilen sperm kalitesinin düşük olması,
  • Sperm hareketliliğinin yeterli seviyede olmaması,
  • Spermde morfolojik bozuklukların olması,
  • Menide hiç sperm hücresi bulunmaması durumu olan azospermi,
  • Sperm kanallarında tıkanıklık olması,
  • Testislere giden damarlarda genişleme olması anlamında gelen varikosel,
  • İnmemiş testi gibi anatomik problemler,
  • Hormonal bozukluklar,
  • Diyabet gibi kronik rahatsızlıklar,
  • Bağışıklık sistemi hastalıkları olarak sıralanabilir.

İnfertilite Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kısırlık tedavisinde, partnerlerin her ikisinde de yararlanılabilen, üremeye yardımcı tedavi seçenekleri mevcuttur. Tedavi planı oluşturulurken, kadın hastalıkları ve doğum uzmanı bir hekim tarafından, infertil çiftin değerlendirilmesi yapılır. Bu değerlendirme sonucunda, çift için en uygun olan tedavi seçenekleri belirlenmiş olur.

İnfertil çiftlerde başvurulan başlıca üremeye yardımcı yöntemler;

• Fertilite ilaçları: Özellikle yumurtlama bozuklukları görülen kadınlarda, ovülasyonu uyarıcı ilaçların kullanılması, kısırlık tedavisinde etkili bir yöntem olarak karşımıza çıkar. Ağızdan tablet olarak veya enjeksiyon biçiminde verilen bu ilaçlar, yumurtlama işlevinin gerçekleşmesini sağlar.
  • Aşılama Tedavisi: Kullanılan fertilite ilaçları ile yeterli olgunluğa erişen yumurtaların döllenebilmesi için erkekten alınan sperm hücreleri, laboratuvar ortamında hazırlanarak, rahme yerleştirilir.
  • Tüp Bebek Tedavisi: Erkekten alınan sperm hücreleri ile kadından alınan yumurtaların, laboratuvar ortamında döllenmesi gerçekleştirilir. Döllenmiş yumurtalar, rahme yerleştirilir.
  • Sperm Kalitesini Artırmaya Yönelik İlaç Tedavisi: Erkek hastalara verilen ilaçlar yardımı ile testislerin işlevini artırarak, sperm üretimi ve miktarında artış sağlanması amaçlanır.
  • Sperm Toplama: İlaç tedavisinin yeterli olmayacağı, sperm sayısı çok düşük olan hastalarda, sperm toplamaya başvurulabilir.

İstanbul İnfertilite Tedavisi Fiyatları

İnfertilite tedavisinde kullanılan üremeye yardımcı yöntemler, çift özelinde belirlenir. Bu nedenle, tedavi planı ve ücretleri, değişiklik gösterebilir. İstanbul infertilite tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.