Miyom Ameliyatı

Miyom Ameliyatı İstanbul

Miyom ameliyatı İstanbul ; rahim içerisinde bulunan ve genellikle iyi huylu olan miyomların, cerrahi tekniklerle çıkartılmasıdır. Miyom, rahimdeki düz kaslarda gelişen hücre çoğalmaları ile ortaya çıkan, iyi huylu tümörlere verilen isimdir. Özellikle 35 yaşın üzerindeki kadınlarda görülme olasılığı %20 olan miyomlar, oldukça sık rastlanan kitlelerdir. Genellikle hastalarda herhangi bir şikâyete yol açmaz ve rutin jinekolojik muayeneler esnasında tespit edilirler. Rahimde bulundukları bölgeye bağlı olarak, farklı türlerde olabilen miyomlar, bazı hastalarda anormal vajinal kanamalar, regl düzensizliği gibi şikâyetlere yol açabilir. Hastaların yaşam kalitesini düşüren şikâyetlere neden olan veya kötü huylu olma olasılığı bulunan miyomların tedavisinde, miyom ameliyatına başvurulur.

Yazımızın devamında miyom ameliyatı ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul miyom ameliyatı için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Miyom Nedir?

Miyomlar, rahimdeki kas hücrelerinin çoğalmasıyla oluşan, genellikle iyi huylu olan kitlelerdir. Kadınlarda en sık görülen hastalıklardan biri, rahim bölgesinde miyom olmasıdır. Her dört kadından birinde, rahimde miyom görülür. Genellikle, üreme fonksiyonlarının aktif olduğu, ergenlik ve menopoz arasındaki dönemde miyomlar ortaya çıkar. Menopoza girilmesi ile beraber azalan östrojen hormonu seviyesi sonucunda, miyomların da küçülmesi beklenir. Bu dönemde boyutları büyümeye devam eden miyomların, kötü huylu olma olasılığı bulunur. Bu nedenle, menopoz sonrası büyüme eğilimi gösteren miyomların, kanser riskine karşı kontrol altında tutulması gerekir.

Miyom Türleri Nelerdir?

Miyomlar, ortaya çıktıkları bölgeye bağlı olarak, farklı türlere ayrılır;

• Rahim iç dokusunun altında gelişen submuköz miyomlar, hastalarda genellikle yoğun vajinal kanamalara yol açar.
  • Rahmin dışındaki kas dokusunda gelişen subseröz miyomlar, karnın bir tarafının daha şişkin görünmesine neden olur.
  • Rahmin orta tabakasında gelişen intramural miyomlar, hastalarda ağrı ve kanama şikâyetlerine neden olur. En sık görülen miyom türüdür.
  • Rahme bir sap aracılığıyla bağlı olan saplı miyomlar, özellikle kendi etraflarında döndüklerinde, hastalarda şiddetli ağrılara yol açabilirler.

Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Miyom tedavisi, hastalarda görülen şikâyetlere ve kitlelerin kanserleşme riski taşıyıp taşımadığına bağlı olarak planlanır. Rutin jinekolojik muayeneler esnasında tespit edilmiş, hastalarda belirti veya şikâyete neden olmayan miyomlar, genellikle yalnızca gözlem altında tutulur. Ancak, hastalarda şikâyetlere yol açan veya kanserleşme riski barındıran miyomların, tedavi edilmesi gerekir. Miyom tedavisi, cerrahi tekniklerle miyomun çıkartıldığı miyom ameliyatı ile gerçekleştirilir.

Miyom Ameliyatı Nedir?

Miyom ameliyatı, hastalarda yaşam kalitesini düşüren şikâyetlere yol açan miyomların tedavisinde başvurulan, cerrahi müdahaledir. Menopoz sonrası boyutları büyüyen, kötü huylu olma riski taşıyan miyomların çıkartılmasında da, miyom ameliyatına başvurulur.

Hangi Durumlarda Miyom Ameliyatı Yapılır?

Miyom ameliyatı, genellikle belirli şikâyetlerin görüldüğü hastalarda başvurulan bir tedavi yöntemidir. Bu belirtiler;

• Şiddetli karın ağrısı,
  • Yoğun ve uzun süren regl kanamaları ve bu kanamalara bağlı gelişen kansızlık,
  • Rahimdeki miyom sonucunda böbrekte genişleme görülmesi,
  • Büyüme eğilimi gösteren miyomların var olması,
  • Miyomun, döllenmiş yumurtanın rahme tutunmasını zorlaştırması nedeniyle hamile kalamayan veya düşük yapan hastalarda, miyom ameliyatına başvurulması mümkündür.

Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Miyom ameliyatı açık veya kapalı biçimde, iki farklı yöntemle gerçekleştirilebilir. Ameliyat şekline karar verilirken, miyomun yeri ve boyutu, ultrason ve MR ile görüntüleme yapılarak, belirlenir. Hastanın medikal durumu da, ameliyat şeklini belirlemede önemli bir unsurdur. Herhangi bir engel bulunmayan hastalarda, daha avantajlı bir yöntem olması nedeniyle, genellikle kapalı ameliyat tercih edilir.

Kapalı Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Laparoskopik cerrahi yöntem olan kapalı ameliyat, batın bölgesine açılan küçük cerrahi kesilerle gerçekleştirilir. İlk olarak, iç doku ve organlardan görüntü alınmasını sağlayan, laparoskop isimli cihaz, batın bölgesine yerleştirilir. Bunun için 1-2 cm boyutlarında, küçük bir kesi atılır. Sonrasında, diğer cerrahi aletlerin de yerleştirilebilmesi için aynı boyutlarda, 2 veya 3 adet daha kesi atılır. Bu sayede, açık ameliyatlarda olduğu gibi büyük bir kesi alanı oluşmaz ve hastaların iyileşme süreci de kısalmış olur.

İstanbul Miyom Ameliyatı Fiyatları

Miyom ameliyatı fiyatları, ameliyatın hangi yöntemle gerçekleştirildiğine göre değişebilir. Hastalar için en uygun yönteme, uzman hekimlerin muayenesi sonucunda karar verilir. İstanbul miyom ameliyatı fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.