Çikolata Kisti Tedavisi

Çikolata Kisti Tedavisi İstanbul

Çikolata kisti tedavisi İstanbul; rahmin iç dokusu olan endometriumun, yumurtalıklarda ortaya çıkması sonucunda gelişen kistlerin tedavisinde başvurulan yöntemlerdir. Endometrioma olarak adlandırılan bu kistlerin içerisinde, koyu kahve renkli bir sıvı bulunması nedeniyle, çikolata kisti olarak da adlandırılırlar. Çikolata kistleri, endometriozis hastalığı bulunan kadınların çoğunda görülür. Endometriozis, rahim içi tabakanın, rahim dışı bir alanda büyümesidir. Çikolata kisti görülen vakalarda bu tabaka, yumurtalıklarda gelişerek, kistlerin oluşmasına neden olur. Çikolata kisti tedavisinde hastalara ilaç reçete edilebileceği gibi cerrahi tekniklerle kistlerin çıkartılması da mümkündür.

Yazımızın devamında çikolata kisti tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul çikolata kisti tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Çikolata Kisti Nedir?

Çikolata kistleri, yumurtalıklarda ortaya çıkan, içleri kahverengi, katranımsı bir sıvı ile dolu olan kistlerdir. Endometriozis hastalığının bir sonucu olarak ortaya çıkan bu kistler, rahmin iç dokusu olan endometrial dokunun, yumurtalıklarda da gelişmesi ile oluşurlar.

Endometrium, normal bir yumurtlama döngüsü içerisinde sırasıyla kalınlaşıp, incelen bir dokudur. Vücuttaki östrojen seviyelerinin yükselmesi ile endometrium, olası bir gebelik durumunda, yumurtanın rahme daha kolay tutunabilmesi için kalınlaşır. Gebelik gerçekleşmediğinde, vücuttaki östrojen seviyesi düşer ve progesteron seviyesi yükselir. Böylece, endometrium tekrardan incelir.

Bu döngü içerisinde, normalde yalnızca rahmin iç tabakasında oluşan endometrial doku, rahim dışında bir alanda da gelişebilir. Bu durum, endometriozis olarak adlandırılır. Endometriozis hastalarında, yumurtalıklarda gelişen endometrial doku sonucunda, endometrioma kistleri oluşabilir. Bu kistler, çikolata kisti olarak da adlandırılır.

Çikolata Kisti Neden Olur?

Çikolata kistleri, endometriozis hastalığına bağlı olarak oluşurlar. Kadınların %10’unda görülen bir hastalık olan endometriozisin en sık görüldüğü yaş grubu, 25-34 yaş arası kadınlardır. Tüm endometriozis hastalarında çikolata kistleri ile karşılaşılmamakla beraber, hastaların %28’inde, her iki yumurtalıkta da kist oluşumu gözlemlenir.

Çikolata Kisti Belirtileri Nelerdir?

Çikolata kisti olan hastalarda, en sık karşılaşılan şikâyet, regl döneminde görülen, şiddetli sancılardır. Regl döneminde oluşan şiddetli sancılar, hastaların yaklaşık olarak %70’inde görülen bir semptom olarak karşımıza çıkar. Bunun yanı sıra hastalarda;

• Yoğun ve uzun süren regl kanamaları,
  • Cinsel birliktelik esnasında veya sonrasında ağrı,
  • Dışkılama ve idrara çıkma esnasında ağrı,
  • Kısırlık gibi şikâyetler de görülebilir.

Ağrı seviyesinin düşük olduğu hastalarda, regl döneminde ortaya çıkan ağrılar, normal bir regl sancısı olarak değerlendirildiği için hastalar, genellikle doktora başvurmazlar. Bu nedenle, bu hastalarda çikolata kistlerinin tespiti daha zor olabilir. Semptomları şiddetli olmayan hastalarda, gebe kalma güçlüğü ve kısırlık sonucunda doktora başvurma oranları daha yüksektir. Bu şikâyetler sonucunda, çikolata kistlerinin teşhis ve tanısı konulabilir. İstanbul çikolata kisti tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Çikolata Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çikolata kisti tedavisinde, hasta öyküsü, hastanın medikal durumu ve hastada görülen şikâyetlere bağlı olarak, tedavi planı oluşturulur. Hasta için en uygun tedavi seçeneklerine, uzman doktor muayenesi sonucunda karar verilir. İlaçla tedavi, cerrahi müdahale ve her iki yönteme aynı anda başvurulan tedavi seçeneklerinden yararlanılabilir.

Çikolata kistinin ilaçla tedavisinde, hastalarda regl dönemlerinde ortaya çıkan şiddetli ağrıların giderilebilmesi için nonsteroidal antiinflamatuar ilaçlar kullanılır. Ayrıca, hormon takviyesi yapılarak, çikolata kistlerinden kaynaklanan şiddetli ağrıların önüne geçilmesi de mümkündür. Hormon takviyesi uygulanan hastalarda, endometrial dokunun kalınlaşma hızı yavaşlatılmış olur. Ancak, gebelik planları olan kadınlarda, hormon tedavisi uygulanamamaktadır.

İlaç tedavisi mümkün olmayan veya ilaçla tedaviye yanıt vermeyen hastalarda, cerrahi müdahaleye başvurulabilir. Çikolata kisti ameliyatı ile yumurtalıklarda oluşan kistler, cerrahi teknikler ile çıkartılır. Çikolata kisti ameliyatı, genellikle laparoskopik yöntemle, kapalı ameliyat biçiminde uygulanır. Bu yöntemde, 1-2 cm boyutlarında değişen, 3 veya 4 kesi ile kiste ulaşılır. Kesi alanının büyük olmaması, hem komplikasyon riskini azaltmakta, hem de hastaların iyileşme sürecini kısaltmaktadır.

İstanbul Çikolata Kisti Tedavisi Fiyatları

Çikolata kistinin tedavi süreci, hastaya en uygun olan tedavi yöntemlerinin planlanması ile başlar. Bu yöntemler, hastadan hastaya değişiklik gösterebilir. Bu nedenle, tedavi ücretleri de değişebilir. İstanbul çikolata kisti tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.