Rahim Sarkması

Rahim Sarkması Ameliyatı ve Tedavisi İstanbul

Rahim sarkması İstanbul; karnın aşağı kısmında, leğen kemikleri ile çevrili alanda, asılı olarak duran rahmin, olduğundan aşağı bir pozisyona doğru kaymasıdır. Vajinaya komşu olan rahim, sınırlı hareket kabiliyetine sahip bir organdır. İleri yaş, yapılan doğumlar gibi nedenler sonucunda, rahim yeteri kadar desteklenemeyip, vajinaya doğru kayabilir. Özellikle ileri derecede rahim sarkması görülen vakalarda bu durum, hastalarda yaşam kalitesini düşüren şikâyetlere yol açabilir. Bu nedenle rahim sarkması tedavisine başvurmak gerekir. İleri derecede rahim sarkması olan hastalarda, rahmin cerrahi yöntemlerle alınması gerekebilir.

Rahim Sarkması Nedir?

Kadın üreme sistemi içerisinde yer alan rahim, gebelik sürecinde bebeğin gelişimini tamamladığı organdır. Karnın alt kısmında, leğen kemikleri ile çevrili bölgede, vajinaya komşu konumdadır. Serviks olarak da bilinen rahim boynu ile vajinaya bağlanır ve rahim ağzı ile de vajen içerisinde açılır. Bağ ve kas dokusu ile bulunduğu alanda asılı duran rahim, sabit değil, sınırlı hareket kabiliyetine sahip bir organdır. Kendisi de kas dokusundan oluşur. Doğum yapmamış kadınlarda, rahmin boyutları ortalama 5-6- cm iken; doğum sonrası, 6-7 cm’ye kadar genişler.

Rahim, asılı durduğu bölgede kendisine destek olan pelvik kaslar ve bağ dokunun güçsüzleşmesi sonucunda, aşağı doğru kayabilir. Bu durum rahim sarkması veya uterus prolapsusu olarak adlandırılır. Gebelik ve doğum, ilerleyen yaş gibi faktörler, pelvik kasların güçsüzleşmesine ve hastalarda rahim sarkması şikâyeti görülmesine neden olabilir.

Rahim Sarkması Neden Olur?

Rahim sarkması, rahme destek veren kasların ve bağ dokusunun çeşitli faktörlere bağlı olarak güçsüzleşmesi sonucunda ortaya çıkar. Bu alandaki kasların zayıflamasına neden olan başlıca faktörler;

• İlerleyen yaş,
  • Çoğul gebelikler,
  • Zorlu vajinal doğumlar,
  • İri bebek doğumu,
  • Çok sayıda doğum yapılması,
  • Önceden geçirilen kadın hastalıkları ile ilgili ameliyatlar,
  • Menopoz sonrasında östrojen hormonu seviyelerinde görülen düşüş,
  • Kronik öksürük ve kabızlık,
  • Genetik faktörler olarak sıralanabilir.

Rahim Sarkması Belirtileri Nelerdir?

Rahim sarkması, her hastada farklı belirtilere yol açabilir. Ancak, çoğu hastada rastlanan başlıca belirti ve şikâyetler;

• İdrar tutmakta zorlanma ve idrar kaçırma problemi,
  • Sabahtan akşama doğru gittikçe şiddetlenen, belin alt tarafında yoğunlaşmış ağrı,
  • Karnın alt kısmında aşağı doğru çekilme hissiyle beraber görülen ağrı,
  • Cinsel ilişki esnasında ağrı,
  • Anormal vajinal kanama ve vajinal akıntı seviyesinde artma,
  • İleri seviye rahim sarkması vakalarında görülen vajinadan dışarı doğru doku çıkışı olması olarak karşımıza çıkar.

İstanbul rahim sarkması tanı ve tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Rahim Sarkması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim sarkması tedavisinde, hastada mevcut olan şikâyetler ve hastanın gebelik planları dikkate alınarak tedavi planlaması yapılır. Bazı hastalarda, herhangi bir şikâyete neden olmayan, hafif rahim sarkması durumu olduğunda, yalnızca pelvik kasları güçlendirecek egzersizlerden yararlanılabilir. Kegel egzersizleri olarak da bilinen bu egzersizler, rahmi destekleyen pelvik kasların ve bağ dokunun yeniden güçlenmesine katkıda bulunur.

İleri seviyeli rahim sarkması görülen hastalarda ise hastada mevcut olan şikâyetler ve hastanın gebelik planlarına bağlı olarak, pesser tedavisi veya cerrahi yöntemlerden yararlanılır. Gebelik planı olan hastalarda genellikle, vajinal halka olarak da adlandırılan pesser tedavisine başvurulur. Pesser, farklı boyutları bulunan bir vajinal aplikatördür. Hastanın rahim boyutuna uygun olarak seçilen ve vajinaya yerleştirilen pesser, rahim sarkmasını engeller.

Çocuk sahibi olma planı olmayan ve ileri derece rahim sarkması görülen hastalarda cerrahi yöntemlere başvurulur. Rahim, açık veya kapalı rahim ameliyatı ile alınabilir. Ancak, rahim sarkması vakalarında, tıbbi açıdan engel teşkil eden bir durum olmadığında, genellikle vajinal histerektomi yöntemi ile rahmin alınması tercih edilmektedir.

Vajinal histerektomi esnasında, rahme vajinal yolla ulaşılır. Bu nedenle, hastaların batın bölgesinde kesi yapılması gerekemez. Ancak, iç doku ve organların görüntülenebilmesi için laparoskop yerleştirilmesi gerekebilir. Bu durumda, batın bölgesine 1-2 cm boyutlarında, oldukça küçük bir cerrahi kesi atılabilir.

İstanbul Rahim Sarkması Tedavisi Fiyatları 2021

Rahim sarkması tedavisi, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Her hasta için tedavi seçeneklerinden en uygun olanı, uzman hekim tarafından belirlenir. Bu nedenle, tedavi fiyatları değişiklik gösterebilir. İstanbul rahim sarkması tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için randevu alabilirsiniz.