Vajinismus Tedavisi

Vajinismus Tedavisi İstanbul

Vajinismus tedavisi İstanbul; bir cinsel işlev bozukluğu olan vajinismusun tedavisinde yararlanılan yöntemleri kapsar. Vajinismus, genellikle psiko-sosyal sebeplerle ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Vajinismusun gelişiminde fiziksel faktörlerin rol oynaması, oldukça nadiren görülen bir durumdur. Batılı ülkelere kıyasla, Orta ve Uzak Doğu’lu ülkelerde çok daha sık olarak karşılaşılan vajinismus, interdisipliner bir yaklaşımla tedavi edilir. Alanında deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı hekimin yönlendirmeleri ile beraber, farklı psikoterapi ve cinsel terapi yöntemlerinden de yararlanılır.

Yazımızın devamında vajinismus tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul vajinismus tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Vajinismus Nedir?

Vajinismus, kadınlarda görülen bir cinsel işlev bozukluğudur. Vajinal penetrasyon büyük bir ağrıya neden olduğu için, penisin vajinaya penetresi mümkün olmaz. Bu duruma neden olan faktör, vajinal kasların hastanın kontrolü dışında, istemsizce kasılmasıdır. Ortaya çıkan acı ve ağrı neticesinde, sağlıklı bir cinsel hayatın sürdürülmesi mümkün olmaz. Cinsel hayatın sağlıklı olmayışı, ilişkide de problemlerin gelişmesine neden olabilir. Bu nedenle, hastaların vajinismus tedavisine başvurarak, sağlıklı bir cinsel hayata kavuşmaları önemlidir.

Vajinismus Nedenleri Nelerdir?

Kadınlarda en sık görülen cinsel işlev bozukluklarından biri olan vajinismus, az sayıda vakada fiziksel nedenlerle ortaya çıkar. Genellikle sosyo-kültürel ve psikolojik faktörlere bağlı olarak gelişen bir rahatsızlıktır.

Vajinismusa neden olan sosyo-kültürel faktörler;

• Bekâretin namus göstergesi olarak değerlendirilmesi,
  • Cinsel mit ve efsaneler,
  • İlk gece korkusu,
  • Bireylere yeterli cinsel eğitimin verilmemesi ve cinselliğin yanlış bilgilerle öğrenilmesi,
  • Kadın cinselliğini kabul etmeyen toplumsal yapı olarak sıralanabilir.

Vajinismusa neden olan psikolojik faktörler;

• Partnerin cinsel ilişkiye zorlayan tutum ve davranışları,
  • Daha önceden maruz kalınan cinsel şiddet, taciz ve tecavüzler,
  • Yetersizlik ve başarısızlık korkusu,
  • Kaygı bozukluğu ve panik bozukluk olarak karşımıza çıkar.

Nadiren de olsa, vajinismus fiziksel faktörlere bağlı olarak da gelişebilir. Bu faktörlerden bazıları;

• Vajinal enfeksiyon,
  • İdrar yolları enfeksiyonu,
  • Kızlık zarı olarak da bilinen hymende anomalilerin olması,
  • Vajinanın normalden kısa veya perdeli yapıda olması,
  • Kist veya apseler olarak sıralanabilir.

Vajinismus Çeşitleri Nelerdir?

Vajinismus, görüldüğü dönem itibariyle iki farklı türde karşımıza çıkar;

Birincil (Primer) Vajinismus

Daha önce hiç cinsel birliktelik yaşamamış olan hastalarda görülen vajinismustur. İlk gece korkusu gibi sebeplere dayanabilir. Bu hastalar, yalnızca cinsel birliktelik esnasında değil, vajinal penetrasyonun her türlü halinden korkabilirler. Bunun sonucunda vajinal muayene, vajinal ovül, fitil veya tampon kullanımı da mümkün olmayabilir.

Sekonder (İkincil) Vajinismus

Önceden cinsel birliktelik yaşamış olan hastalarda görülen vajinismustur. Genellikle travmatik bir deneyime bağlı olarak gelişir. Cinsel şiddet, taciz ve tecavüzler, ağrılı jinekolojik muayene, düşük, kürtaj, doğum gibi deneyimler sonucunda ortaya çıkabilir.

Vajinismus Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinismus tedavisi genellikle, farklı disiplinden sağlık çalışanlarının birlikte hareket etmesiyle gerçekleştirilir. Fiziksel faktörlerle ortaya çıkan vajinismus vakalarında, faktörün ortadan kaldırılması yeterli olmakla beraber, psiko-sosyal faktörler var olduğunda interdisipliner bir müdahale gerekli hale gelir. Tedavi sürecinde, alanında deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı hekime başvurmak gerekir. Aynı zamanda, bilişsel-davranışçı terapi ve cinsel terapiden de yararlanılabilir.

Vajinismus tedavisi için başvurulan kadın doğum uzmanı hekim, hastanın fiziksel muayenesini gerçekleştirir. Bu sayede, vajinismusa neden olabilecek fiziksel faktörlere karşı önlem alınmış olur. Psikolojik faktörlerin rol oynadığı vajinismus vakalarında, terapi ile beraber, kadın doğum uzmanı hekimin yönlendirmeleri doğrultusunda, cinselliğe ısındırma egzersizleri gerçekleştirilir. Pelvik tabanı güçlendirici egzersizler, parmak egzersizleri, vajinal dilatör egzersizleri, bu süreçte yararlanılan yöntemlerdir.

İstanbul Vajinismus Tedavisi Fiyatları

Vajinismus tedavisi, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Fiziksel faktörlerle gelişmeyen vakalarda, hastaların terapiye yönlendirilmesi gerekebilir. Kist veya apse gibi nedenlerle gelişen vajinismus vakalarında ise cerrahi tedavi yöntemlerine başvurulabilir. Tedavi yöntemlerinin çeşitlilik arz etmesi ve hasta özelinde değişmesi, fiyatların da farklılaşmasına neden olabilir. İstanbul vajinismus tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.