Polikistik Over Sendromu

Polikistik Over Sendromu İstanbul

Polikistik over sendromu İstanbul; hormonal düzende dengesizlik ve yumurtalık kistleri ile karakterize bir hastalıktır. Hastalarda adet döngüsünde ve regl kanamasında düzensizlik görülür. Yumurta hücrelerinin sağlıklı bir şekilde gelişimlerini tamamlayamamaları sonucunda, yumurtalıklarda folikül kistleri adı verilen kistler oluşur. Bu kistlerin oluşumu ile hormonal denge daha da bozulur ve adet döngüsünün sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi zorlaşır. Tekrarlayan kist gelişimi sonucunda, ciltte yağlanma, sivilce, kıllanma gibi şikâyetlere de yol açabilen polikistik over sendromu ortaya çıkar. Polikistik over sendromunun tedavisi, genellikle reçete edilen hormonal ilaçlar ile gerçekleştirilir.

Yazımızın devamında polikistik over sendromu ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul polikistik over sendromu tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Polikistik Over Sendromu Nedir?

Polikistik over sendromu, yumurtalıklarda folikül kisti adı verilen kistlerin oluştuğu bir hastalıktır. Hormonal düzendeki dengesizlikle karakterize olan bu rahatsızlıkta, hastalara erkeklik hormonu olarak da bilinen androjen hormonlarda artış yaşanır. Bunun sonucunda, ciltte yağlanma ve akne oluşumu, kıllanma gibi belirtiler ortaya çıkar.

Polikistik over sendromunda görülen kistler, büyük oranda iyi huylu kitleler olarak karşımıza çıkar. Bu kistler, yumurtalıkların içerisinde oluşmuş kese görünümlü bir yapıdadır. İçleri yağ, su veya gazlı bir madde ile doludur. Yumurtalık kistleri, genellikle üreme sisteminin aktif olarak çalıştığı, ergenlikle menopoz arasında kalan süreçte görülürler.

Polikistik over sendromu, tedavi edilmediği durumlarda istenmeyen hastalıkların gelişimine neden olabilir. Kısırlık, karaciğerde yağlanma, diyabet, yüksek tansiyon gibi hastalıklar, polikistik over sendromunun tedavi edilmemesi sonucunda gelişebilir. Bu nedenle, polikistik over sendromu teşhisi konulan hastaların, alanında deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı hekime başvurmaları oldukça önemlidir. İstanbul polikistik over sendromu tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Polikistik Over Sendromu Neden Olur?

Kadın üreme sisteminin bir parçası olan yumurtalıkların içerisinde, folikül ismi verilen kesecikler bulunur. Yumurta hücreleri, bu folikül keseciklerinin içinde bulunur ve gelişimlerini burada tamamlarlar. Gelişimini tamamlayan yumurta hücresi, foliküllerin çatlaması ile bırakılır. Ancak bu yumurtlama döngüsü, vücuttaki hormon seviyelerinin dengesinden büyük oranda etkilenir. Hormonal düzende bir dengesizlik meydana geldiğinde, yumurta hücrelerinin gelişimleri, sağlıklı bir şekilde tamamlanamaz. Gelişimini tamamlayıp serbest kalamayan yumurta hücreleri, yumurtalıklar içerisinde kistleşir. Bu durum, folikül kistlerinin oluşmasına neden olur.

Yumurtalıklarda kist oluşumu gerçekleştiğinde, bu durum hormonal dengenin daha da bozulmasına neden olur. Hormonal dengedeki bozulma ise bir dahaki yumurtlama döngüsünün de sağlıklı bir şekilde tamamlanmasının önünde engel teşkile eder. Bu süreç, çoklu kist oluşumunu tetikler ve polikistik over sendromu açığa çıkar.

Polikistik over sendromunun gelişiminde, genetik ve çevresel faktörler de rol oynayabilir. Ailesinde polikistik over sendromu öyküsü bulunan hastalarda, polikistik over sendromu görülme sıklığı daha fazladır. Bunu yanı sıra, fazla kilolu olmak da polikistik over sendromu riskini artıran bir etmendir. Fazla kilo, insülin direncine neden olur. Bunun sonucunda insülin seviyelerinde artış yaşanması ise kandaki androjen hormon seviyelerinin de artmasına neden olabilir.

Çevresel faktörler baktığımızda ise gıda ürünlerinin üretiminde kullanılan tarım ilaçlarının da polikistik over sendromu gelişimine neden olduğu görülür. Tarım ilaçları gibi zararlı kimyasallara maruz kalmak, vücuttaki hormonal denge üzerinde olumsuz etkiye sahiptir.

Polikistik Over Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Polikistik over sendromunun başlıca belirtilerinden bir tanesi, adet kanamasında düzensizlik oluşmasıdır. Bunun yanı sıra, hormonal dengedeki düzensizliğe bağlı olarak;

• Ciltte yağlanma, özellikle yüz ve sırt bölgesinde akne gelişimi,
  • Tüylenme,
  • Kilo alma,
  • Gebe kalma güçlüğü, kısırlık,
  • Saç dökülmesi,
  • Seste kalınlaşma,
  • Ara kanamalar,
  • Depresyon gibi psikolojik rahatsızlıklar,
  • Ciltte lekelenmeler ve kararmalar,
  • İnsülin direnci,
  • Göğüslerde hassasiyet olarak karşımıza çıkar.

Polikistik Over Sendromu Tedavisi Nasıl Yapılır?

Polikistik over sendromunun tedavisinde hastalara genellikle hormonal dengeyi düzenlemeyi sağlayacak ilaçlar reçete edilir. Doğum kontrol hapları, hormonal dengenin sağlanmasına katkı yaparak, mevcut kistlerin zamanla yok olmasını sağlarlar. Ayrıca, doğum kontrol haplarının kullanılması, yumurtlama sürecinin durdurulmasını sağlar. Bu sayede, yumurta hücrelerinin kistleşmesinin önüne geçilerek, yeni kist oluşumu engellenir.

İstanbul Polikistik Over Sendromu Tedavisi Fiyatları

Polikistik over sendromu tedavisi, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Bu nedenle tedavi süreci ve fiyatları, hastadan hastaya değişebilir. İstanbul polikistik over sendromu tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.