Gebelik Takibi

Gebelik Takibi İstanbul

Gebelik takibi İstanbul; gebeliğin yapılan testler sonucu tespit edildiği andan itibaren, doğuma kadar olan süreçte anne ve bebek sağlığının takip edilmesidir. Alanında deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı hekim tarafından gerçekleştirilen gebelik takibinde, bebeğin gelişim süreci de takip altında tutulur. Düzenli aralıklarla uygulanan test ve tetkikler, ortalama 40 hafta süren hamilelik dönemi boyunca, hem anne hem de bebek sağlığı hakkında bilgi verir. Ayrıca gebelik takibi sayesinde, yaşanabilecek sağlık sorunları ve gelişimsel problemler, oldukça erken safhalarda tespit edilebilir.

Yazımızın devamında gebelik takibi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul gebelik takibi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Gebelik Takibi Nedir?

Gebelik süreci, kadının yumurta hücresi ile erkeğin sperm hücresinin fallop tüplerinde karşılaşması sonucunda, döllenmenin gerçekleşmesi ile başlar. Döllenen bu yumurta, annenin rahim duvarına tutunarak, buraya yerleşir. Rahmin içerisinde gelişimine başlayan döllenmiş yumurta, zigot adını alır. Bu dönemde yapılan kan ve idrar testleri ile gebelik tespit edilmiş olur.

Gebeliğin tespit edilmesi ile birlikte, gebelik takibi süreci de başlamış olur. Doğuma kadar uzanan 40 haftalık bu süreçte, kadın doğum uzmanı hekimler, anne ve bebek sağlığını koruyabilmek adına birtakım test ve tetkikler gerçekleştirir. Yapılan testler, bebeğin gelişim sürecinin de takip altında tutulmasını sağlar. Böylece bebekte herhangi bir gelişimsel anomali olması durumunda, bu durum gebeliğin oldukça erken dönemlerinde tespit edilebilir. Ayrıca, annenin de gebelikte karşılaşılabileceği, gebelik şekeri gibi hastalıklara karşı, sağlık durumu kontrol altında tutulur.

Gebelik Takibi Nasıl Yapılır?

Gebelik takibi, düzenli aralıklarla uygulanan test ve tetkikler ile yapılır. Bu test ve tetkiklerin neler olduğu ve sıklığı, hasta özelinde değişebilir. Ancak genellikle, gebelik takibi sürecinde annenin kronik hastalıklara karşı değerlendirilmesi, sürecin oldukça başında yararlanılan bir uygulama olarak karşımıza çıkar. Kalp ve damar hastalıkları, kronik, şeker hastalığı gibi hastalıklara karşı risk tespiti yapılır.

Ayrıca kan ve idrar testleri ile gebeliğin tespit edilmesinden iki hafta sonra, olası bir dış gebelik riskine karşı, ultrason ile görüntüleme yapılır. Dış gebelik durumunda, rahim içerisinde doğum kesesi gelişmez. Ultrason çekilerek rahim içindeki gebelik kesesinin tespit edilmesi, dış gebelik riskini ortadan kaldırmak adına önemlidir.

Bu süreçte diğer bir önemli uygulama ise anne ve baba arasında kan uyuşmazlığı olup olmadığının belirlenmesidir. Eğer çiftler arasında kan uyuşmazlığı var ise gebelik takibinin belirli bir döneminde kan uyuşmazlığı iğnesi yapılarak, bebek sağlığının korunması gerekir.

Gebelik Takibinde Hangi Testler Uygulanır?

Gebelik takibi sürecinde, düzenli aralıklarla kan ve idrar testleri ile beraber, ultrason ile görüntülemeden yararlanılır. Bu test ve tetkiklerin uygulama sıklığı, hamilelik sürecine bağlı olarak değişebilir. Uygulanan başlıca testler;

• İdrar testi,
  • Kan grubu testi,
  • Hepatit testi,
  • Kan sayımı,
  • Kızamıkçık testi,
  • Kan şekeri testi,
  • Pop-Smear testi,
  • Frengi testi,
  • Enfeksiyon testleri,
  • Hormon taraması testleri,
  • İkili tarama testi,
  • Üçlü tarama testi,
  • Şeker yüklemesi testi,
  • NST testi olarak sıralanabilir.

Hamileliğin ilk üç ayını kapsayan 1. trimester döneminde gebelik takibi, 2-3 haftada bir yapılan rutin kontrollerle sürdürülür. Gebeliğin sonraki dönemlerine ise bu rutin kontrollerin sıklığı, ayda bire düşer. Ancak anne ve bebek sağlığını riske atacak bir faktörün bulunması durumunda, muayene sıklığı artırılır.

Gebelik Takibinde Yapılan Haftalık Kontroller Nelerdir?

Gebeliğin belirli haftalarında yapılan tarama testleri ile bebeğin gelişim süreci takip altında tutulur. Bu testler, olası kromozom anomalileri ve gelişimsel problemler hakkında, gebeliğin oldukça erken dönemlerinde bilgi vermeleri açısından önemlidir.

• Gebeliğin 10-14. haftaları arasında ikili tarama testi,
  • 16-18. haftaları arasında üçlü tarama testi,
  • 20-24. haftaları arasında üç ve dört boyutlu ultrason,
  • 24-28. haftaları arasında şeker yüklemesi testi,
  • 28-36. haftaları arasında idrar yolları enfeksiyonu testi,
  • 32. haftadan sonra NST testi uygulanır.

İstanbul Gebelik Takibi Fiyatları 2021

Gebelik takibi süreci boyunca yapılacak olan test ve tetkikler, hasta özelinde değişebilir. Uygulanan test ve tetkikler, gebelik takibi ücreti üzerinde belirleyici olmaktadır. İstanbul gebelik takibi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.