Miyom Tedavisi

Miyom Tedavisi İstanbul

Miyom tedavisi İstanbul; rahimdeki kas hücrelerinin çoğalması ile ortaya çıkan miyomların, cerrahi yöntemlerle alınmasıdır. Miyomlar, genellikle iyi huylu olan tümörlerdir. Nadiren de olsa kötü huylu olma riskleri bulunur. Hastalarda genellikle yoğun ve uzun süreli regl kanaması gibi şikâyetlere yol açarlar. Kadınlarda oldukça sık rastlanan bir problem olan miyomlar, genellikle 30-40 yaş arasında ortaya çıkar. Bazı vakalarda, miyomların hastalarda herhangi bir semptoma neden olmadığı, rutin jinekolojik muayene esnasında tespit edildiği görülür. Bu gibi durumlarda, miyomların gözlem altında tutulması gerekir. Boyutlarında büyüme eğilimi görülen, hastalarda şiddetli şikâyetlere yol açan miyomlar, miyom ameliyatı ile çıkartılırlar.

Yazımızın devamında miyom tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul miyom tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Miyom Nedir?

Rahimdeki kas hücrelerinin çoğalması ile oluşan, genellikle iyi huylu olan tümörler, miyom adını alır. Üreme fonksiyonlarının aktif olduğu ergenlik ve menopoz arasındaki dönemde, kadınlarda oldukça sık karşılaşılan miyomlar, genellikle 30-40 yaş arasında ortaya çıkar. Kadınların %20’sinde, miyomlarla karşılaşılmaktadır.

Menopoza girilmesi ile beraber, miyomların boyutlarında küçülme olması beklenir. Menopoz sonrasında, boyutlarında büyüme eğilimi görülen miyomlar, kanserleşme ihtimaline karşı takip altında tutulur. Miyomların kötü huylu olma olasılığı, 1000’de 1 gibi oldukça düşük bir rakamdır.

Miyom Neden Olur?

Miyomların oluşmasında, östrojen hormonunun etkili olduğu düşünülmektedir. Menopozdan sonra, kadınlarda östrojen hormonu seviyelerinde düşüş yaşanır. Bu nedenle, bu dönemden sonra miyom oluşumu görülmesi daha düşük bir ihtimaldir. Miyomların oluşmasında, genetik faktörler de etkili olabilmektedir.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Birçok hastada miyomlar, asemptomik bir tablo çizer ve herhangi bir şikâyete yol açmaz. Bu durumda genellikle, miyomların varlığı rutin jinekolojik muayeneler esnasında ortaya çıkar. Bazı hastalarda ise miyomlar;

• Regl döneminde şiddetli ağrı,
  • Uzun süren regl kanamaları,
  • Adet kanamalarının çok yoğun olması,
  • Cinsel ilişki esnasında ağrı,
  • Karın ve kasık bölgesinde ani, kramp benzeri ağrılar,
  • Karın içinde basınç hissi,
  • Sık idrara çıkma ve idrar kaçırma,
  • Dışkılama güçlüğü ve kabızlık,
  • Kısırlık gibi şikâyetlere neden olabilir.

Bu belirtilerin ortaya çıkmasında, miyomun var olduğu bölge önemli bir değişkendir. Örneğin, rahmin ön duvarında veya tepe kısmında oluşan miyomlar, cinsel ilişki esnasında ağrıya daha sık neden olurlar. Döllenmiş yumurtanın tutunduğu, rahmin iç tabakasında var olan miyomlar ise yumurtanın rahme tutunmasını zorlaştırarak, kısırlığa veya düşüğe neden olabilir.

Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Miyom tedavisi, hastanın medikal durumuna ve hastada görülen şikâyetlere bağlı olarak gerçekleştirilir. Hastalarda herhangi bir semptoma yol açmayan, rutin jinekolojik muayeneler sonucunda tespit edilmiş miyomlar, genellikle gözlem altında tutulur.

Hastalarda yaşam kalitesini düşüren şikâyetlere yol açan ve habisleşme ihtimali bulunan miyomların tedavisinde ise miyom ameliyatına başvurulmaktadır. İstanbul miyom tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Miyom Ameliyatı Nedir?

Miyom ameliyatı, rahim içerisinde bulunan miyomların, cerrahi teknikler ile çıkartılmasıdır. Açık ve kapalı ameliyat olmak üzere, iki farklı biçimde gerçekleştirilebilir. Miyom ameliyatı ile kitlelerin çıkarılması sonrasında, regl döneminde görülen şiddetli ağrı ve kanamalarda azalmalar ve gebe kalma oranlarında artış görülür.

Açık Miyom Ameliyatı Nedir?

Laparotomi ile miyomektomi olarak da bilinen bu yöntemde, hastaların karın bölgesine, ortalama 10 cm uzunluğunda, yatay bir kesi atılır. Kesi alanının daha geniş olması, komplikasyon riskini artırır ve hastaların iyileşme sürecini uzatır. Bu nedenle açık miyom ameliyatı, kapalı ameliyatın uygun olmadığı hastalarda daha sık başvurulan bir yöntem olarak karşımıza çıkar.

Kapalı Miyom Ameliyatı Nedir?

Laparoskopik miyomektomi olarak bilinen bu yöntem, hastaların batın bölgesine atılan küçük boyutlu kesiler ile gerçekleştirilir. Kesi boyutları, ortalama 1-2 cm’dir. Toplamda 3 veya 4 adet kesi atılması ile ameliyat gerçekleştirilir. Ameliyat esnasında, üzerinde kamera bulunan laparoskopun karın içine yerleştirilmesi ile iç doku ve organların görüntüsü elde edilir.

İstanbul Miyom Tedavisi Fiyatları 2021

Miyom tedavisi, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Bu nedenle, tedavi planı ve ücretleri, hastadan hastaya değişebilir. İstanbul miyom tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.