Rahim Filmi (HSG)

İstanbul Rahim Filmi (HSG)

Rahim Filmi İstanbul; rahim boşluğunu görüntülemede yararlanılan bir yöntemdir. Histerosalpingografi olarak da adlandırılan bu yöntemde, rahmin içi ve fallop tüpleri, kontrast bir sıvı verilerek görüntülenir. Bu nedenle bu yöntem, ilaçlı rahim filmi olarak da bilinmektedir. Rahmi ilgilendiren birçok hastalığın tedavisinde ve kısırlığa neden olan faktörlerin tespitinde yararlanılan bir yöntem olarak karşımıza çıkar. İnfertilite olarak da adlandırılan kısırlık, fallop tüplerinde yapışıklık ve tıkanıklık olması durumunda da görülebilmektedir. Rahim filmi çekilen hastalarda, tüplere verilen kontrast madde sayesinde, bu tıkanıklığın giderildiği vakalarla da karşılaşılır.

Yazımızın devamında rahim filmi (HSG) ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İstanbul rahim filmi (HSG) için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Rahim Filmi (HSG) Nedir?

Rahim boşluğunun ve fallop tüplerinin, radyografik görüntülenmesinin yapılması, rahim filmi olarak adlandırılır. Radyografik görüntüleme yapılabilmesi için işlem esnasında, rahim içine ve tüplere, X ışınlarını tutabilen bir kontrast sıvı verilir. Bu yöntem, histerosalpingografi (HSG) olarak da adlandırılmaktadır.

Rahim Filmi Hangi Durumlarda Çekilir?

• İnfertilite tanı ve tedavisinde,
  • Fallop tüplerinde tıkanıklık, yapışıklık veya hasar olduğu düşünülen hastalarda,
  • Rahim ve yumurtalık kanserlerinde,
  • Düşük ve kürtaj sonrasında görülme olasılığı bulunan yapışıklıkların tespitinde, rahim filmi ile görüntülemeden yararlanılabilir.

Fallop tüplerinin geçirgenliği konusunda en net bilgiyi veren görüntüleme yöntemi olması nedeniyle rahim filmi, infertilite tanısı konulmasında en çok yararlanılan yöntemlerden biridir. Ayrıca, rahim filmi çekilmesi için gerekli olan kontrast madde, belirli bir basınçla rahme ve tüplere iletilir. Bu kontrast sıvısının basınçla verilmesi işlemi ise tüplerde oluşmuş, mukus benzeri yapıları temizler ve tıkanıkların açılmasını sağlar. Bu nedenle, rahim filmi çektiren hastalarda gebelik oranlarının yükseldiği bilinmektedir.

İstanbul rahim filmi (HSG) hakkındaki sorularınız için bizimle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Deniz Sarıkaya Kalkan’dan randevu alabilirsiniz.

Rahim Filmi Ne Zaman Çekilir?

Rahim filmi çekmek için en uygun süreç, regl kanamasının bitmesinden sonraki 3-4 günlük dönemdir. Bu dönemde, rahmin iç tabakası olan endometrium, henüz tekrardan kalınlaşmaya başlamadığı için rahim duvarları incedir. Bu sayede, görüntüleme daha kolay gerçekleştirilir. Aynı zamanda, regl sonrasındaki birkaç günlük süreçte, gebelik ihtimali de oldukça düşüktür.

Rahim Filmi Nasıl Çekilir?

Rahim filmi çekimi içi hastalar, röntgen masasına alınırlar. Sırt üstü masaya uzandırılan hastalardan, bacaklarını kendilerine doğru toparlamaları istenir. Standart bir jinekolojik muayenede de vajinal duvarları aralamak için kullanılan vajinal spekulum, vajinaya yerleştirilir. Bu sayede, doktorun rahim ağzına ulaşması mümkün olur. Vajen içi ve rahim ağzı, özel bir dezenfektan solüsyon ile yıkanır. Böylece, enfeksiyon riski en aza indirilmiş olur.

Rahim filmi çekilebilmesi için X ışınlarını tutabilen, iyotlu, özel bir kontrast sıvı kullanılır. İnce bir katater yardımı ile rahim ve tüplere verilen bu sıvı, iyotun X ışınlarını tutabilme özelliği sayesinde, bu alanların görüntüsünün elde edilmesini sağlar. Kontrast sıvı, rahim ağzına yerleştirilen katater sayesinde, tazyikli bir şekilde rahim içerisine ve tüplere verilir.

Rahim filmi çekimi esnasında kullanılan bu sıvı, işlemin ilaçlı rahim filmi olarak da adlandırılmasına neden olur. Ancak, verilen sıvı herhangi bir ilaç içermez. Bu nedenle, herhangi bir yan etkisi bulunmaz. Bu sıvının, tüplere uyguladığı basınç sayesinde, tüplerde tıkanıklığa neden olan mukoza benzeri yapılar ortadan kalkabilir. Bu nedenle, rahim filmi kısırlık tedavisinde de etkili olabilmektedir. Rahim filmi çektiren hastalarda, gebe kalma oranlarının yükseldiği görülür.

Rahim Filmi Ne Kadar Sürede Çekilir?

Ortalama 15 dakika içerisinde tamamlanır.

Rahim Filmi Sonrasında Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Rahim filmi, oldukça kısa sürede tamamlanabilen, kolay bir işlemdir. İşlemden sonra hastalar, hemen gündelik hayatlarına dönebilirler.

Rahim filmi çekimi esnasında verilen kontrast madde nedeniyle, hastalarda kramp benzeri hafif ağrılar görülebilir. Ancak bu ağrı, işlemden birkaç saat sonra ortadan kalkar.

İstanbul Rahim Filmi (HSG) Fiyatları 2021

Rahim filmi (HSG) ücretleri, hastane ve klinik bazında değişebilmektedir. İstanbul rahim filmi (HSG) fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.